Niet omslachtig maar vooral praktisch

We hebben een start gemaakt met het LPM model waarbij het vooral leuk moet zijn. Alleen dan zijn we er nog niet. Het mag dan wel leuk zijn maar als we het niet praktisch in gaan vullen dan werkt het niet en wordt het al snel een blok aan het been. Samen kijken we hoe we het voor jullie specifieke situatie, en neem dat maar zo breed als het kan, een zo goed mogelijke en werkende praktische invulling kunnen geven. Ook dat onderdeel van het LPM model moet een bijdrage leveren aan het gewenste resultaat. En zonder een praktische invulling kunnen we het niet leuk, en makkelijk maken.

Praktisch LPM model

Hou het werkbaar!

Kunnen we het nou niet wat praktischer maken want het kost zoveel tijd en vraagt aandacht. Waarschijnlijk is dit voor velen herkenbaar.  We kunnen hier maar één reactie op geven. Er is nog weinig naar het begrip praktisch gekeken. Er zijn veelal wel tools om de snelheid en het overzicht qua werk te vergroten. Tools welke je veelal ook nog eens inzicht geven in wat je doet en wat het resultaat inzichtelijker maakt.
Moet dat direct veel geld kosten? Dat hoeft zeer zeker niet. Er zijn ook tools welke goed werken, voor een start, en niets kosten. Alleen de praktijk leert ook dat als het echt gaat werken deze tools snel hun beperkingen hebben. Laten we eerlijk zijn: ondernemen is ook vooruitkijken en daarnaar gaan handelen. Dus misschien is een betaalde tool prettiger en halen we sneller het resultaat.

Maar praktisch werken is ook hoe we veelal redelijk komen tot de juiste content voor de klanten en/of prospects die we kennen. ‘Hoe krijgen we dat nou praktisch ingericht en werkend?’, is een opmerking die we vaak horen. We zullen het zo in gaan richten dat iedereen die er mee te maken heeft een praktische bijdrage levert aan het resultaat.

Wie gaat het doen, we houden het praktischEmbed from Getty Images

Binnen een groot bedrijf is het vaak een standaard situatie dat Social bij de afdeling marketing/communicatie hoort. Klopt veelal, maar toch…… Zitten daar wel de juiste mensen om het op te pakken en het zo in te gaan zetten dat het gaat werken? Want diegene die de inzet van Social Media ziet als een kleine aanvulling van de huidige vormen van de communicatie zal veelal toch bedrogen uitkomen. Maar daarover later eens meer.

Misschien gaat het wel iemand anders oppakken dan iemand van communicatie. Een werknemer die maar twee dagen per week werkzaam is maar wel het juiste gevoel en de juiste gedachte heeft rond de inzet van de sociale kanalen. Als die persoon het leuk vindt, wordt het snel opgepakt en juist ingezet. Beter iets te sociaal dan te weinig resultaat door een pure communicatieve aanpak.

We gaan kijken hoeveel tijd het mag kosten en daar gaan we ons ook aan houden! Door het zo praktisch mogelijk in te vullen zal het werken aan en met de sociale kanalen sneller resultaat op kunnen leveren. We bekijken het vanuit jullie eigen situatie en zoeken dan naar de juiste oplossing voor de tijd waarin we werken.

Dit bericht is geplaatst in Social Media Strategie met de tags , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *