Het moet gewoon leuk zijn

Het LPM model is al aan bod gekomen. Lees het hier nog eens terug. Het is een model waarin een samenhang tussen leuk, praktisch en makkelijk aan de orde komt. Vandaag gaan we uitgebreider op het begrip leuk in. Wat bedoelen we daar nou eigenlijk mee? Hoe is het toe te passen en te bereiken?
Leuk LPM model

 

Zonder iets leuk te vinden werkt het gewoon niet

We herkennen het wel… een winkel waar we graag iets mogen kopen. We komen er graag. Let maar eens op: veelal staat er iemand die met veel passie, inzet en plezier mensen wil helpen. Iemand die één en al plezier aan het uitstralen is én je persoonlijk kent én je veelal met een lach tegemoet komt.
Die heeft het principe van leuk zeer goed door! Die weet het ook nog op een juiste manier toe te passen. Een goede inzet van leuk leidt tot een goede bijdrage aan een positief resultaat.

Als je zelf iets leuk vindt, doe je het met plezier en dat straal je dan vaak ook uit. Als je een tekst wil schrijven en je weet dat het je klanten zal helpen kun je het met veel meer gemak en plezier doen dan wanneer iemand je zegt dat het moet omdat het werkt. Waar of niet?

Het leuk vinden gaat ook op voor de inzet van de sociale media kanalen. Als je het met plezier en emotie doet, komt dat ook beter over en zal het sneller bijdragen aan een positief resultaat. Dus iemand die het sowieso al leuk vindt, heeft er weinig moeite mee. Die zullen we alleen maar helpen en ondersteunen om het nog gerichter in te gaan zetten.

Blokkades wegnemen

Alleen is het inzetten van de sociale media altijd leuk? Velen ervaren het als lastig en gewoon een “moetje”. We zullen met elkaar eens kijken waar de blokkades liggen waarom het niet leuk is. Als het gewoon als een saai iets wordt ervaren, omdat er niets gebeurt, zullen we het zo gaan aanpassen aan het bedrijf en/of de personen dat het wel leuk wordt gevonden. Want laten we eerlijk zijn, als er ineens een paar leuke zaken vlak voor onze neus gebeuren, zullen we het toch leuker gaan vinden.
Embed from Getty Images

Misschien zijn er wel blokkades omdat men niet weet wat men moet doen. Daar kunnen we een oplossing voor vinden. Of misschien wordt het gewoon dom gevonden, wordt het ook alleen maar als reclame gebruikt en zal het niet werken. Dan is de lol er snel af.

Terwijl als de passie, de juiste inzet én de juiste methode gebruikt wordt het weer leuk gevonden wordt. Kortom: leuk is een belangrijk punt om resultaat te boeken. Hoe groter de cirkel van leuk in het LPM model, des te sterker en groter het resultaat kan worden. Dus hier werk van maken is belangrijk. Je gaat toch ook niets doen als ondernemer wat je echt niet leuk vindt? Dat laat je door anderen doen of je zorgt dat het wel leuk wordt.

Dit bericht is geplaatst in Social Media Strategie met de tags , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *