Instagram stories, wat kan ik er nu mee?

Dat alles alleen maar visueler wordt, is wel bekend maar hoe moeten we visuele zaken nou nog aantrekkelijker maken voor mijn doelgroep? Wel eens gedacht om via Instagram te werken met stories? Laten we het gewoon maar eens het antwoord van Facebook via Instagram op het populaire Snapchat noemen. Je kan namelijk bijna hetzelfde doen als bij Snapchat.

Instagram

Velen van jullie weten wel dat Instagram een aantal jaren geleden door Facebook is overgenomen. Alleen Instagram is als platform gebleven en dat heeft Facebook geen windeieren gelegd. Het behoorde de afgelopen jaren tot de snelst groeiende platformen. Ook niet gek trouwens in een steeds visueler wordende wereld.

Maar wie gebruikt er nou Instagram? Onderstaande tabel geeft een duidelijk inzicht in wie wat gebruikt.

Gebruik sociale kanalen zoal Instagram

Tabel 1: Bron Social media onderzoek 2017 Newcom

Hieruit blijkt dat Instagram vooral bij de jongeren zeer veel gebruikt wordt. Dus als je doelgroep jongeren zijn vanaf 15 tot 39 jaar dan zit je goed.
Zoals je kan zien is ook Snapchat binnen deze doelgroep zeer populair. Nu zijn Snapchat en Instagram stories goed met elkaar te vergelijken.

We weten nu welke doelgroep we het beste kunnen bereiken. Blijft alleen nog de vraag over wat kunnen we er nu mee en waarom vindt die doelgroep dat nou zo leuk?

Wat kan ik er nu mee?

We willen hier niet helemaal ingaan op hoe Instagram stories werkt. Dat behandelen we misschien een andere keer.
De jeugd houdt niet zo van de gelikte foto’s zoals we die veelal gebruiken. Zij vinden het juist leuk om een extra touch er aan te geven. Middels allerlei zaken welke je toe kan voegen zoals teksten, tekeningen of vele andere zaken geef je een foto een persoonlijke touch. Ze maken hem nog persoonlijker door ter plekke en per direct een eigen draai te geven aan een momentopname.

Als de doelgroep de jongeren zijn, is het wel aan te raden een account te hebben op Instagram en af en toe ook eens te werken met de stories van het platform. Voeg eens een persoonlijk tintje toe. Hier een paar voorbeelden van Instagram stories.

Introducing Instagram Stories from Instagram on Vimeo.

Maak bijvoorbeeld de kleding die je wilt verkopen net iets anders. Kleed een persoon aan en laat deze eens zien met een beetje een vreemd gezicht of een bijzondere hoed op vanuit de mogelijkheden van de stories.
Of maak eens een gerecht iets anders qua karakter en voeg bijzonderheden toe op het bord. Gebruik je fantasie en laat jouw doelgroep zien dat je meer wilt zijn dan die normale winkel en durf eens wat anders toe te voegen.

Onze ervaring leert dat de resultaten verrassend kunnen zijn. De doelgroep zal het waarderen en er zullen veel meer reacties komen op een post. Door het werken met stories maak je het voor de doelgroep veel meer deelbaar. En dat stukje extra bereik kan zeker geen kwaad.
Reacties en/of bereik welke je later om kunt zetten in een bezoek aan je offline of online winkel. Want dat is waar het uiteindelijk om gaat draaien, het behalen van resultaten.

Dit bericht is geplaatst in Instagram met de tags , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *