Een hashtag voor je bedrijf, het wat en hoe

Wie gebruikt ze op de sociale media platformen nou niet, de hashtag. Veelal blijft het beperkt tot een hashtag bij een event of gebeurtenis. Alleen: denk als bedrijf misschien eens verder. Hoe kan je jouw bedrijf of dienst in een hashtag weergeven?
Je kan natuurlijk gewoon de aan gebruiken maar ook een unieke afkorting van erg waardevol zijn. Of misschien wel een keyword voor je producten en/of diensten. Zeker wanneer je deze ook uniek kiest, kan het voor je bedrijf erg prettig werken.

Laat hem terugkomen in bijna alle posts die je plaatst op de sociale platformen. Vergeet daarbij ook niet Facebook en LinkedIn. Ook daar werkt het als een filter. Maar zeker niet vergeten op Twitter, Instagram en Pinterest.
Ook je personeel is van groot belang, laat ze hem ook regelmatig gebruiken. Klanten en prospect gaan je dan herkennen aan de hashtag en dan begint deze pas echt te werken. Denk er dus goed over na en zoek eens uit of jouw hashtag werkelijk zo uniek is.

Dit bericht is geplaatst in Content strategie, Social Media Strategie met de tags , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *