Het ontstaan van een samenwerking

Een aantal jaren geleden was ik zelf nog niet overtuigd van de werking en kracht van Sociale Media. Zoals waarschijnlijk vele mensen was ik er een beetje huiverig voor. Vooral door het onbekende en wat nu precies het nut van Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram en andere sociale platformen was cq. is. Vrienden waren er al mee begonnen waardoor er bij mij interesse of eigenlijk meer nieuwsgierigheid kwam (naar het onbekende).

Eric Eversdijk en Ernst Jan Bos

Na wat onderzoek via Google gedaan te hebben, heb ik als eerste een Twitter account aangemaakt. Door het volgen van mensen, en vooral het terugvolgen door anderen, ontstond er interactie. Dat maakte het voor mij een stuk interessanter en leuker om het te blijven doen. Zo zijn Ernst Jan Bos en ik, Eric Eversdijk, met elkaar in contact gekomen. Een ‘tweet’ van hem sprak mij aan. Nadat ik hierop reageerde, ben ik hem gaan volgen. Vooral de(zelfde) interesses en zijn humorvolle en sociale antwoorden op berichten maakten het twitteren leuk. Vele ‘tweets’ en een goed gevoel verder hebben we elkaar in real life ontmoet. De klik die we al via Twitter hadden, bleek ook in de praktijk er te zijn.

Gaandeweg hebben we elkaar nog verschillende keren onder het genot van koffie en meegebrachte Zeeuwse bolussen ontmoet. Hiermee is de basis, met én door Social Media, voor een samenwerking tussen ons gelegd. In onze columns willen wij o.a. graag de (on)mogelijkheden, de kracht en (on)macht van de Sociale Media, zoals wij die ondervinden, met jullie delen.

Dit bericht is geplaatst in Social Business met de tags , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *